شناسهٔ خبر: 222468 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تاکید بر گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های بندری و لجستیکی ایران و قزاقستان

بندر شهید رجایی در راستای تعمیق روابط اقتصادی دو کشور و با هدف بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های ترانزیتی، سرکنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس با حضور در بندر شهید رجایی با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادرودریانوردی، «دائویربیک دویسباوی»، سرکنسول جمهوری قزاقستان در بندرعباس و «حسین عباس‌نژاد» ضمن دیدار و گفت‌وگو پیرامون توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه دریایی و بندری بر نقش کلیدی بندر شهید رجایی در توسعه کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و ضرورت مشارکت فعال بخش‌های خصوصی کشور در فعالیت‌های دریایی و بندری تاکید کردند.

«دائویربیک دویسباوی»، سرکنسول جمهوری قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از زیرساخت‌های ایجاد شده در بندر شهید رجایی، بر لزوم تعمیق هرچه بیشتر روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای بندری برای بازرگانان دو کشور تاکید کرد. 

وی همچنین از آمادگی بخش‌های خصوصی قزاقستان برای مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری بندری و تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه دریایی خبر داد.

حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به سطح مطلوب روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان و دیدار روسای جمهور دو کشور، اظهار داشت: بندر شهید رجایی به‌عنوان مهم‌ترین بندر تجاری جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کامل دارد تا با بهره‌گیری از زیرساخت‌های مطلوب خود، تسهیل‌گر جریان کالا با کشورهای همسایه باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت راهبردی کریدور بین‌المللی شمال-جنوب، بندر شهید رجایی می‌تواند نقش بازوی اصلی لجستیکی این مسیر ترانزیتی را ایفا کند.

عباس نژاد افزود: حضور هیئت‌های بلندپایه اقتصادی کشور قزاقستان در این بندر و بازدید از ظرفیت‌های موجود، نشان‌دهنده اراده جدی طرفین برای توسعه مبادلات تجاری و استفاده از این مسیر ترانزیتی است.

گفتنی است؛ طرفین در پایان این نشست، بر اهمیت پیگیری مستمر توافقات و توسعه مبادلات تجاری از بنادر جنوبی به‌ویژه بنادر هرمزگان به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین اصول همکاری‌های مشترک در آینده نزدیک تاکید کردند.